menusearch
nabsho.ir

چگونه فشار خون بالا را درمان کنیم

جستجو
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲:۱۵:۳۹
۱۳۹۷/۷/۲۷ جمعه
(0)
(0)
چگونه فشار خون بالا را درمان کنیم
چگونه فشار خون بالا را درمان کنیم

 

فشار خون یک اختلال قلبی و عروقی میباشد که در واقع نوعی مرگ خاموش به حساب می آید که 15 درصد مرگ میرها در کشور آمریکا بر اثر فشار بالا رخ میدهد . 

 

فشار خون را جدی بگیرید ، راه های متنوعی برای کاهش فشار خون وجود دارد که این روش ها به دو دسته استفاده از دارو و یا استفاده از مواد طبیعی و ورزش کردن اشاره کرد که در 

 

بخش به روش طبیعی آن میپردازیم .

 

البته استفاده از داروها نیز میتواند فشار خون بالا را پایین بیاورد ولی این روش دارای عوارض جانبی متعددی از جمله بی خوابی ، گرفتگی عضلات پا و سرگیجه هستند و توصیه پزشکان در این

 

زمینه استفاده از روش های طبیعی در حد امکان میباشد .

 

 

فشارخون ، روش های کاهش فشار خون ، چگونه فشار خون را پایین بیاوریم

 

 

روش های طبیعی برای کاهش فشار خون

 

 

1 - حداقل در روز 30 دقیقه ورزش کنید

 

ورزش حداقل روزی نیم ساعت میتواند تا حد زیادی شما را از بیماری ها از جمله فشار خون بالا رهایی دهد ، منظور از ورزش کردن ورزش های سنگین و طاقت فرسا نیست بلکه با روزی 30 دقیقه 

 

پیاده روی تند سلامت خود را تضمین کنید .

 

 

2- استرس خود را کاهش دهید 

 

استرس یکی از عوامل فشار خون بالا میباشد و در حد امکان از انجام کار های پر استرس اجتناب کنید و روزی 5 دقیقه نفس عمیق بکشید .

 

 

3- از مواد غذایی دارای پتاسیم استفاده کنید

 

مصرف روزانه 2000 تا 4000 میلی گرم پتاسیم میتواند در کاهش فشار خون کمک کند . هر سیب زمینی متوسط دارای حدود 600 میلی گرم پتاسیم میباشد .

 

از منبع غنی پتاسیم میتوان به سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، آلو ، هویج ، ماهی ، حبوبات و سویا اشاره کرد .

 

 

4- مصرف بیرویه نمک را کاهش دهید 

 

نمک یکی از اصلی ترین عوامل مبتلا شدن به فشار خون بالا در افراد است ، در مصرف نمک در حد توان صرفه جویی کنید و از آوردن نمکدان بر روی سفره اجتناب کنید .

 

 

5-از شکلات تلخ استفاده کنید

 

استفاده از شکلات های تلخ بالای 70 درصد میتواند در کاهش فشار خون تاثییر گذار باشد .

 

 

6-از چای و قهوه های بدون کافئین استفاده کنید

 

استفاده از چای و قهوه های بدون کافئین نیز در کاهش فشار خون موثر است .

 

 

7- فشار کاری را کم کنید

 

مطالعات نشان میدهد 41 ساعت کار در هفته خطر ابتلا به فشار خون را زیاد میکند . اگر نیازی به کار کردن زیاد ندارید از مدت زمان آن بکاهید و به ورزش کردن و استفاده از غذای

 

سالم بپردازید.

 

 

8-وزن خود را کاهش دهید 

 

اضافه وزن نیز باعث افزایش فشار خون میشود .

 

 

دلایل ابتلا به فشار خون

 

  • تاریخچه خانوادگی فشار خون بالا

 

  • سن بالای 60 سال

 

  • استرس ، عصبانیت و خشونت

 

  • رژیم غذایی نامناسب

 

  • استفاده از مواد دخانی و الکلی

 

پپپ